Поради психолога

  

 

Для забезпечення соціально-психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу у гімназії працює психолог – Подгорний В.Е.

У своїй діяльності психолог керується Конституцією України, декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України "Про освіту", чинним законодавством України та положенням про психологічну службу системи освіти України.

Основною метою психологічного супроводу навчально-виховного процесу в гімназії є підтримка комфортного освітнього середовища, яке сприяє найбільш повному розвитку інтелектуального, особистісного і творчого потенціалу суб’єктів освітнього процесу.

Одним з  напрямків роботи психолога є визначення рівня адаптації нових учнів у гімназійному середовищі, особливо першокласників.

Контроль за адаптацією першокласників проходить завдяки відвідуванню уроків та занять, спостереження за дітьми під час прогулянок, спілкування, психодіагностичного обстеження.

У роботі психолога успішно застосовується методика консультування вчителів та батьків щодо важливості формування в учнів самостійності, відповідальності, організованості, які необхідні для навчання дитини. Також проводиться індивідуальне та групове консультування батьків і вчителів для сумісного пошуку впливу на дитину з метою подолання труднощів у процесі адаптації.

Проводиться психологічна діагностика індивідуальних особливостей учнів, дослідження мотивації навчання, самопочуття учнів на уроках, стосунків у класному колективі та  сім’ї.

         Кожен рік проводяться засідання педагогічної ради гімназії на теми:

    • «Адаптація першокласників та п’ятикласників до умов навчально-виховного процесу в гімназії»;

    • «Психологія спілкування вчителя з учнем»;

    • «Активізація процесу взаєморозуміння між учнями та вчителем»;

    • «Конфліктні ситуації в гімназії і методи їх розв’язання». 

       На запит батьків, педагогів, адміністрації, учнів проводяться індивідуальні та групові психодіагностичні дослідження, консультації, розвивальні заняття. А також корекційно-відновлювальна робота з учнями, які цього потребують.


Основні види роботи практичного психолога Гімназії:

 

Робота з учнями:

• Консультаційна робота;

• Психодіагностична робота;

• Корекційно-розвивальна робота;

• Психологічна просвіта.

 

Робота з педколективом:

• Організаційно-методична робота;

• Зв’язки з громадськістю;

• Консультації;

• Просвітницька робота;

• Анкетування, тестування.

 

Робота з батьками:

• Консультації;

• Бесіди.



Рекомендації батькам з успішної адаптації

першокласників до навчання у школі

1. Старання дитини обов'язково мають бути визнаними. Позитивна оцінка і добре, тепле ставлення необхідні дитині для хорошого самопочуття, для формування в неї такої важливої риси, як впевненість у собі і своїх можливостях.

2. В режимі дня кожної дитини повинні бути постійні обов'язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома, легко долучається до навчання.

3. Розширювати й збагачувати навички спілкування з дорослими та однолітками, вчити враховувати оцінки й думки людей для формування власних поглядів.

4. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з такою, якою вона була вчора, чи, можливо, буде завтра.

5. Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі, і продовжувати провокувати їх.

6. Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.

7. Не критикуйте дитину при свідках.

8. Розвивайте світогляд дитини, сприяйте розширенню її інтересів.

9. Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка присутня в більшості вимог. Шукаючи аргументи, Ви ще раз зможете обміркувати необхідність їх застосування.

10. Намагайтеся дивитися на світ очима дитини Будьте щирими у спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.

11. У спілкуванні з дитиною частіше використовуйте «Я-висловлювання».


Рекомендації батькам з успішної адаптації

п’ятикласників до нових умов навчання

         Будь - які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2.  Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

3. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

4. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

5. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.

6.   Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

7. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.

8. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.

9. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

10. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.

12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Дитина в такий період дуже вразлива і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.

14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.


Рекомендації класному керівнику

з успішної адаптації п’ятикласників

до нових умов навчання

 

• Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

• Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).

• Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).

• Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.

• Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

• Вчасно й мудро підтримуйте активність дітей.

• Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

 

 

Бажаємо успіхів!  

 

             

                 23 січня 2015 р.

               Бінарний урок «День почерку»              

                                                                             (детальніше)  

 

   

  

             

                    8 вересня 2014 р.

                Практичні заняття з психології у 5-му класі            

                                                   (детальніше)  

  

 

G Analytics Частная лингвистическая гимназия - официальный сайт (Киев)
сайт виготовлено компанією цена создание сайта