Навчальний план
на 2024–2025 навч. рік
Освітня програма приватного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів «Лінгвістична гімназія» розроблена на виконання статті 33 Закону України «Про освіту», статті 11
Закону України «Про повну загальну середню освіту», постанов Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту
початкової освіти», від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження
Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та
відповідно Типових освітніх програм
закладів загальної середньої освіти:
· І ступеня, затвердженої
наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22;
· ІІ ступеня (5-7 класи),
затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235
зі змінами, затвердженими
наказом Міністерства освіти і науки України від 09.08.2024 року № 1120;
· ІІ ступеня (8-9 класи),
затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405;
· ІІІ
ступеня, затвердженої наказами Міністерства освіти і
науки України від 20.04.2018 № 408.
Освітня програма ПЗЗСО
«Лінгвістична гімназія» окреслює рекомендовані підходи до планування й
організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення
учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державними стандартами.
Освітня програма визначає:
·
загальний обсяг
навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих
предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а
також логічної послідовності їх вивчення, які подані в рамках навчальних планів;
·
очікувані
результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, перелік яких
наведено в додатку 1;
·
рекомендовані форми
організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення
якості освіти;
·
вимоги до осіб, які
можуть розпочати навчання за цією Освітньою програмою.
Навчальний
план для 1-2 класів розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», у відповідності
до Державного стандарту початкової освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87,
зі змінами) та Типової освітньої програми для закладів загальної середньої
освіти (3-4 класи), розробленої під керівництвом Савченко О.Я. та затвердженою
наказом МОН України від 12.08.2022 № 743-22.
Освітню програму укладено за такими освітніми
галузями: мовно-літературна -
включає українську
мову та літературу, іноземну мову (англійська);
- математична - спрямована на формування математичної та інших ключових компетентностей;
- природнича - має на меті
формування компетентностей в галузі природничих наук, основи наукового
світогляду, становлення
відповідальної природоохоронної
поведінки у навколишньому світі;
- технологічна - формування компетентностей в галузі техніки і
технологій, здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій;
- інформатична - формування
інформаційно-комунікаційної компетентності,
здатності
до розв’язання проблем з використанням цифрових пристроїв для розвитку,
самовираження, здобуття навичок безпечної діяльності в інформаційному суспільстві;
- соціальна і здоров’язбережувальна -
формування соціальної компетентності, активної громадянської позиції, підприємливості,
розвиток самостійності, застосування моделі здорової та безпечної поведінки,
збереження власного здоров’я та здоров’я інших;
- громадянська та історична - формування
громадянської та інших компетентностей,
готовності до змін шляхом осмислення зв’язків між минулим і сучасним
життям, активної громадянської позиції, набуття досвіду життя в соціумі з
урахуванням демократичних принципів;
- мистецька - формування цінностей у процесі
пізнання мистецтва та художньо-творчого самовираження, поваги до національної
та світової мистецької спадщини;
- фізкультурна - формування мотивації
до занять фізичною культурою і спортом для забезпечення гармонійного
фізичного розвитку, вдосконалення
життєво необхідних рухових умінь та навичок.
Мовно-літературна освітня галузь реалізується через предмети:
- у 1 класі: інтегрований курс «Українська мова. Навчання
грамоти», «Англійська мова»;
- у 2 класі: «Українська мова», «Читання», «Англійська
мова».
Математична освітня галузь реалізується через
предмет «Математика».
Природнича, громадянська та історична, соціальна
та здоров’язбережувальна реалізується
через інтегрований предмет «Я досліджую
світ».
Технологічна освітня галузь реалізується через
предмет «Дизайн і технології».
Мистецька освітня галузь реалізується через
предмети «Музичне мистецтво» і «Образотворче мистецтво».
Фізкультурна освітня галузь реалізується через
предмети «Фізична культура» і «Хореографія».
Варіативна
складова навчального плану спрямована на підсилення вивчення англійської мови у
1 - 2 класах та української мови у 2 класі (за навчальними програмами для учнів
закладів загальної середньої освіти І ступеня). З метою фізичного розвитку дітей
та задоволення їхних потреб у руховій активності введено додаткову годину
хореографії у 1-2 класі. З метою розвитку логічного та критичного мислення у 2
класі введено по одній годині логіки та проєктної діяльності.
Таблиця
1
Назва
освітньої галузі
|
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень
|
|
|
1 кл.
|
2 кл.
|
разом
|
Інваріантний складник
|
|
|
|
|
Мовно-літературна,
у тому числі:
|
|
9
|
10
|
19
|
Українська
мова та література
|
Навчання
грамоти
|
7
|
|
Українська
мова, читання
|
|
7
|
Іноземна
мова
|
Англійська
мова
|
2
|
3
|
Математична
|
Математика
|
4
|
4
|
8
|
Природнича,
громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна галузі
|
Я
досліджую світ
|
2
|
3
|
5
|
Технологічна
|
Дизайн
і технології
|
1
-
|
1
1
|
3
|
Інформатична
|
Інформатика
|
Мистецька
|
Музичне
мистецтво
|
1
|
1
|
4
|
Образотворче
мистецтво
|
1
|
1
|
Фізкультурна
|
Фізична
культура
|
2
|
2
|
6
|
Хореографія
|
1
|
1
|
Усього
|
|
21
|
24
|
45
|
Варіативний складник
|
|
|
|
|
Додаткові
години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором,
проведення індивідуальних консультацій та групових занять:
|
|
|
|
|
Англійська
мова
|
3
|
2
|
6
|
|
Читання
|
-
|
1
|
|
Хореографія
|
1
|
1
|
2
|
|
Логіка
|
|
1
|
1
|
|
Проектна
діяльність
|
|
1
|
1
|
Гранично
допустиме тижневе навчальне навантаження на учня (без врахування годин для
фізичної культури і хореографії)
|
21
|
26
|
47
|
Сумарна
кількість навчальних годин інваріантної та варіативної складових
|
25
|
30
|
55
|
|
|
|
|
|
|
Для 3-4 класів
навчальний план (таблиця 2) розроблено відповідно до
Закону України «Про освіту», у відповідності до Державного стандарту початкової
освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87, зі змінами)
та Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (3-4 класи), розробленої під
керівництвом Савченко О.Я. та затвердженою наказом МОН України від 12.08.2022 № 743-22.
Освітню
програму укладено за такими освітніми галузями:
- мовно-літературна - реалізується через предмети «Українська
мова», «Літературне читання», «Англійська мова»;
- математична - спрямована на формування математичної та інших ключових
компетентностей, реалізується через предмет «Математика»;
- природнича, громадянська та історична,
соціальна та здоров’язбережувальна реалізується
через інтегрований предмет «Я досліджую
світ»;
- технологічна - формування компетентностей в галузі техніки і
технологій, здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій реалізується через предмет «Дизайн і
технології»;
- інформатична - формування
інформаційно-комунікаційної компетентності,
здатності
до розв’язання проблем з використанням цифрових пристроїв для розвитку,
самовираження, здобуття навичок
безпечної діяльності в інформаційному
суспільстві, реалізується через предмет «Інформатика»;
-
мистецька - формування цінностей у процесі пізнання
мистецтва та художньо-творчого самовираження, поваги до національної та
світової мистецької спадщини, реалізується через предмети «Музичне
мистецтво» і «Образотворче мистецтво»;
-
фізкультурна - формування мотивації
до занять фізичною культурою і спортом для забезпечення гармонійного
фізичного розвитку, вдосконалення
життєво необхідних рухових умінь та навичок,
реалізується
через предмети «Фізична культура» і «Хореографія».
Варіативна складова
навчального плану спрямована на підсилення вивчення англійської мови у 3-4 класах
(за навчальними програмами для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня). З метою фізичного розвитку дітей
та задоволення їхних потреб у руховій активності введено додаткову годину
хореографії у 3-4 класах. З метою розвитку логічного та критичного мислення у 3-4
класах введено по одній годині логіки. З метою розвитку мовлення у 4 класі введено годину ораторського
мистецтва.
Таблиця 2
Назва
освітньої галузі
|
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень
|
|
|
3 кл.
|
4 кл.
|
разом
|
Інваріантний складник
|
|
|
|
|
Мовно-літературна,
у тому числі:
|
|
10
|
10
|
20
|
Українська
мова та література
|
Українська
мова, літературне читання
|
7
|
7
|
Іноземна
мова
|
Англійська
мова
|
3
|
3
|
Математична
|
Математика
|
5
|
5
|
10
|
Природнича,
громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна галузі
|
Я
досліджую світ
|
3
|
3
|
6
|
Технологічна
|
Дизайн
і технології
|
1
1
|
1
1
|
4
|
Інформатична
|
Інформатика
|
Мистецька
|
Музичне
мистецтво
|
1
|
1
|
4
|
Образотворче
мистецтво
|
1
|
1
|
Фізкультурна
|
Фізична
культура
|
2
|
2
|
6
|
Хореографія
|
1
|
1
|
Усього
|
|
25
|
25
|
50
|
Варіативний складник
|
|
|
|
|
Додаткові
години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення
індивідуальних консультацій та групових занять:
|
|
|
|
|
Англійська
мова
|
2
|
2
|
2
|
|
Літературне
читання
|
1
|
|
1
|
|
Хореографія
|
1
|
1
|
2
|
|
Логіка
|
1
|
1
|
2
|
|
Ораторське
мистецтво
|
|
1
|
1
|
Гранично
допустиме тижневе навчальне навантаження на учня (без врахування годин для фізичної
культури і хореографії)
|
23
|
23
|
46
|
Сумарна
кількість навчальних годин інваріантної та варіативної складових
|
30
|
30
|
60
|
|
|
|
|
|
|
Освітня програма базової середньої освіти – школи ІІ ступеня окреслює обов’язкові та
рекомендовані підходи до розроблення закладами загальної середньої освіти та
використання ними в освітній діяльності освітніх програм на кожному циклі
(адаптаційний цикл та цикл базового предметного навчання) базової середньої
освіти,
визначених Державним стандартом базової середньої освіти і складена відповідно до Типової освітньої програми, затвердженої постановою
Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 09.08.2024 р. № 1120 (для учнів
5-7 класів) та Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ
ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від
20.04.2018р. № 405 (для учнів 8, 9 класів).
Завдання освітніх ліній у 5-7 класах реалізуються на
основі тематичного планування за принципом методичного конструктора та інтегрованого
підходу до змісту та організації освітньої діяльності. Побудова освітнього
процесу на засадах інтегрованого підходу забезпечує єдність та
взаємопов’язаність усіх освітніх ліній у кожній темі, що реалізується як цілісна
змістова та діяльнісна одиниця освітнього процесу. Цілісне бачення та структура
тематичних циклів, за якими будується освітній процес, відображаються у плануванні
за принципом методичного конструктора. Зберігаючи наступність із початковою
школою забезпечуємо подальше становлення особистості дитини, її фізичний,
інтелектуальний, соціальний розвиток; формуємо здатність до творчого
самовираження, критичного мислення, виховуємо ціннісне ставлення до держави,
рідного краю, української культури, пошанування своєї гідності та інших людей,
збереження здоров’я.
Зміст програми дає можливість формування у здобувачів
освіти таких ключових компетентностей:
- вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння
усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано
пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення
ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність
вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;
- здатність спілкуватися українською та англійською
мовами, що передбачає активне використання української мови в різних комунікативних
ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади; можливість
розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних
ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;
- математична компетентність, що передбачає виявлення
простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та
ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення
ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
- компетентності у галузі природничих наук, техніки і
технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і
пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати,
формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів,
пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
- інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей,
ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування
знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу
здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у
справах громади;
- екологічна компетентність, що передбачає
усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної
поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміння важливості
збереження природи для сталого розвитку суспільства;
- інформаційно-комунікаційна компетентність, що
передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування,
здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної
компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
- навчання упродовж життя, що передбачає опанування уміннями
і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального
середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних
потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання
працювати самостійно і в групі;
- громадянські та соціальні компетентності, пов’язані
з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового
способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають
співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті
класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях,
пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних
народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до
власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу
життя;
- культурна компетентність, що передбачає залучення до
різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв)
шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження
особистості;
- підприємливість та фінансова грамотність, що
передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення,
вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення
етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя
ініційованих ідей, прийняття власних рішень.
Необхідною умовою формування компетентностей є
діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до
різних видів педагогічно доцільної активної навчальнопізнавальної діяльності, а
також практична його спрямованість.
Загальний обсяг річного навчального навантаження для
закладів із навчанням українською мовою (5 - 7 класи) згідно з типовим планом наведено в
Таблиці 3.
Варіативна
складова навчального плану школи ІІ ступеня визначена з урахуванням особливостей
організації освітнього процесу на
основі компетентнісного підходу до
навчання і виховання здобувачів освіти, відповідно до індивідуальних освітніх
потреб школярів та бажання батьків.
Згідно із концепцією закладу у гімназії поглиблено вивчаються
англійська та ще одна іноземна мова (німецька, польська, французька) на вибір батьків.
Кількість навчальних годин на вивчення
кожної освітньої галузі для учнів 5 -7
класів визначено в межах заданого діапазону «мінімального» та «максимального»
навчального навантаження Типової освітньої програми. Різниця між рекомендованою
та мінімальною кількістю навчальних годин (резерв навчальних
годин) перерозподілена між освітніми
компонентами освітніх галузей.
Використовуючи право гімназії
вносити зміни до навчальних планів 8-11 класів у межах 15%, в навчальному плані
зроблено перерозподіл між навчальними предметами інваріантної та варіативної
складової
За рішенням педагогічної ради
від 21.06.2024 р. (протокол № 7):
- у 5 класі зменшено години на вивчення інформатики
на 0,5 год., математики – на 1 год., технології – на 1 год., які використано для підсилення на 0,5 год. зарубіжної літератури,
на 1,5 год. англійської мови, на 0,5 год. етики;
- у 6 класах зменшено години на вивчення інформатики на 0,5 год.,
математики – на 1 год., технології – на 1 год., курс «Здоров’я, безпека і добробут» - на 0,5
год., образотворче мистецтво – на 0,5 год., які використано для підсилення
на 0,5 год. зарубіжної літератури, 1,5
год. англійської мови, на 0,5 год. етики, на 1 год. другої іноземної мови;
- у 7 класі зменшено години на вивчення інформатики
на 1 год., алгебри на 1 год., технології на 0,5 год., біологія
на 0,5 год, мистецтво на 0,5 год., курсу «Здоров’я, безпека
і добробут» на 1 год., які використано для підсилення на 0,5 год. зарубіжної
літератури, 1,5 год. англійської мови, на 3
год. другої іноземної мови;
- у 8 класі зменшено години на вивчення трудового
навчання на 0,5 год., інформатики - на 1
год., які використано для підсилення на 1 год. другої іноземної мови, на
0,5 год. української мови;
- у 9 класі зменшено години на вивчення
трудового навчання на 0,5 год., інформатики - на 1 год, фізики - на 1 год., які використано для підсилення на 1,0 год.- другої
іноземної мови, на 1 год. – англійської мови, на 1 год. - української мови, на 0,5 год. - історії України.
У 1-6 класах частину навчального навантаження з фізичної
культури (1год. на тиждень) використано на вивчення хореографії (лист МОН від
22.05.2015р. №1/9-253).
За рахунок варіативної
складової в освітню програму введено курси за вибором та додаткові години на
вивчення певних навчальних предметів:
- у 5 класі: 1 год.– курс «Мій Київ», введено другу іноземну мову –
3 год. та на 1 год. збільшено вивчення хореографії;
- у 6 класі: введено
другу іноземну мову – 3 год.;
- у 7 класі: введено етику – 0,5 год.;
- у 8 класі: 0,5 год.- української мови;
- у 9 класі: 1 год. – математики.
Змістове наповнення предмета «Фізична культура»
заклад освіти формує самостійно з варіативних модулів відповідно до статево-вікових
особливостей учнів, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу,
кадрового забезпечення, регіональних та народних традицій. Через варіативні модулі
можуть реалізовуватись не лише окремі види спорту, а й ритміка, хореографія, пластика,
фітнес тощо. У 2024-2025 навчальному
році у 1-8 класах у межах предмету фізична культура виділяється 1год. на хореографію.
Таблиця 3
Освітні галузі
|
Предмети
|
Кількість годин
на тиждень
|
5
клас
|
6
клас
|
7 клас
|
Мовно-літературна
|
Українська мова
|
4
|
4
|
3
|
Українська
література
|
2
|
2
|
2
|
Англійська мова
|
5
|
5
|
5
|
Зарубіжна
література
|
2
|
2
|
2
|
Математична
|
Математика
|
4
|
4
|
|
Алгебра
|
|
|
2
|
Геометрія
|
|
|
2
|
Природнича
|
Інтегрований курс
«Пізнаємо природу»
|
2
|
2
|
|
Біологія
|
|
|
2
|
Хімія
|
|
|
1
|
Фізика
|
|
|
2
|
Географія
|
|
2
|
2
|
Соціальна і
здоров’язбережувальна
|
Інтегрований курс
«Здоров’я, безпека та добробут»
|
1
|
0,5
|
0,5
|
Етика
|
1
|
1
|
0,5
|
Громадянська та
історична
|
Вступ до історії України
та громадянської освіти
|
1
|
|
|
Історія України.
Всесвітня історія
|
|
2
|
|
Історія України.
|
|
|
1
|
Всесвітня історія
|
|
|
1
|
Інформатична
|
Інформатика
|
1
|
1
|
1
|
Технологічна
|
Технології
|
1
|
1
|
0,5
|
Мистецька
|
Образотворче
мистецтво
|
1
|
0,5
|
0,5
|
Музичне мистецтво
|
1
|
1
|
1
|
Фізична культура
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
2
|
Хореографія
|
1
|
1
|
1
|
Усього (без фізичної культури)
|
|
26
|
28
|
29
|
Варіативна складова
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової , курсів
за вибором:
|
5
|
3
|
3
|
Друга іноземна
мова (нім.,франц., польська)
|
3
|
3
|
3
|
Хореографія
|
1
|
-
|
|
Мій Київ
|
1
|
-
|
|
Гранично допустиме тижневе навчальне
навантаження на учня (без фізичної
культури, хореографії)
|
31
|
32
|
32
|
Сумарна кількість навчальних
годин інваріантної і варіативної складових
|
34
|
34
|
35
|
Додаток 4
Освітні галузі
|
Предмети
|
Кількість годин на тиждень
у класах
|
8
|
9
|
Мови і літератури
|
Українська мова
|
2
|
2
|
Українська література
|
2
|
2
|
Англійська мова
|
5
|
5
|
Друга іноземна мова
(нім.,франц., польська)
|
2
|
2
|
Зарубіжна література
|
2
|
2
|
Суспільство-знавство
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Основи правознавства
|
-
|
1
|
Мистецтво*
|
Мистецтво
|
0,5
|
0,5
|
Образотворче мистецтво
|
|
|
Музичне мистецтво
|
|
|
Математика
|
Математика
|
-
|
-
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Природознавство
|
Біологія
|
2
|
2
|
Географія
|
2
|
1,5
|
Фізика
|
2
|
2
|
Хімія
|
2
|
2
|
Технології
|
Трудове навчання
|
0,5
|
0,5
|
Інформатика
|
1
|
1
|
Здоров’я і фізична культура
|
Основи здоров’я
|
0,5
|
0,5
|
Усього (без
фізичної культури)
|
|
30
|
30,5
|
Здоров’я і фізична культура
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
|
Хореографія
|
1
|
|
Варіативна складова
Додаткові години на вивчення
предметів інваріантної складової , курсів за вибором, проведення індивідуальних
консультацій та групових занять:
|
2
|
4,5
|
Підсилення предметів:
Українська мова
Друга іноземна мова
Англійська мова
Математика
Історія України
|
1
1
|
1
1
1
1
0,5
|
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня (без фізичної
культури)
|
32
|
35
|
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної
складових
|
35
|
37
|
Освітня
програма профільної середньої освіти - школи ІІІ ступеня окреслює рекомендовані підходи до планування й
організації єдиного комплексу освітніх
компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених
Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти і складена відповідно
до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (наказ
Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408).
Детальний
розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані
(таблиця 5) .
Профільне навчання у
10-11 класах гімназії організовується з урахуванням концепції
закладу, потреби учнів, наявного навчально–методичного та кадрового забезпечення за філологічним профілем (іноземна філологія).
Профільна
середня освіта здобувається, як правило, після здобуття базової середньої
освіти. Діти, які здобули базову середню освіту та успішно склали державну підсумкову
атестацію на 1 вересня поточного навчального року повинні розпочинати здобуття
профільної середньої освіти цього ж навчального року.
Особи з особливими освітніми потребами можуть
розпочинати здобуття профільної середньої освіти за інших умов.
Перелік освітніх галузей. Типову освітню
програму укладено за такими освітніми галузями:
· Мови і літератури
· Суспільствознавство
· Мистецтво
· Математика
· Природознавство
· Технології
· Здоров’я і фізична культура
Логічна
послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних
програмах.
Реалізація
змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечується
вибірково-обов’язковими предметами («Інформатика», «Технології», «Мистецтво»). У 10-11 класах серед обов’язково-вибіркових
предметів за бажанням учнів обрано вивчення інформатики та мистецтва, які викладатимуться
наступним чином: предмет «Інформатика» - 1
год. на тиждень, предмет «Мистецтво» - 1 год. на тиждень.
Відповідно до наказу МОН України від 20.04.2018р.
№ 406 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої
освіти III ступеня»:
- у 10 класі зменшено години типової освітньої програми
на вивчення фізичної культури на 1,0 год., захисту України – на 0,5 год., інформатики – на 1 год., фізики – на 1,0 год.,
громадянської освіти – на 1,0 год., для підсилення інваріантної частини навчального
плану та вивчення профільних предметів і курсу за вибором;
- у 11 класі зменшено години типової освітньої
програми на вивчення фізичної культури на 1 год., захисту України – на 0,5
год., інформатики – на 1,5 год., фізики і астрономії – на 2 год., мистецтва – 0,5 год.,
які використано для підсилення
інваріантної частини навчального плану та вивчення профільних предметів і курсу
за вибором.
Кількість годин для вивчення профільного предмета
складається з кількості годин, відведених
навчальним планом закладу освіти на вивчення відповідних базових предметів, і
кількості годин, передбачених на профільні предмети.
Таблиця 5
Предмети
|
Кількість годин на тиждень
у класах
|
10
|
11
|
Базові
предмети
|
Українська мова
|
2
|
2
|
Українська література
|
2
|
2
|
Зарубіжна література
|
1
|
1
|
Англійська мова
|
2
|
2
|
Друга іноземна мова
|
|
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта
|
1
|
-
|
Математика (алгебра і початки аналізу та
геометрія)
|
3
|
3
|
Біологія і екологія
|
2
|
2
|
Географія
|
1,5
|
1
|
Фізика і астрономія
|
2
|
2
|
Хімія
|
1,5
|
2
|
Захист України
|
1
|
1
|
Вибірково-обов’язкові
предмети
|
|
|
Інформатика
|
1
|
0,5
|
Мистецтво
|
1
|
0,5
|
Усього(без врахування фізичної культури)
|
23,5
|
21,5
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
Варіативна складова
Додаткові години на профільні
предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та
індивідуальні занять:
|
11,5
|
13,5
|
Профільні
предмети:
|
|
|
Англійська
мова
|
4
|
5
|
Друга іноземна мова(польська, французька,
німецька)
|
3
|
2
|
підсилення
предметів:
|
|
|
Математика
|
1
|
2
|
Українська мова
|
2
|
2
|
Українська література
|
|
1
|
Зарубіжна література
|
1
|
1
|
Історія України
|
|
0,5
|
Хімія
|
0,5
|
|
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження
на учня
|
35
|
35
|
Сумарна кількість навчальних годин
інваріантної і варіативної складових
|
37
|
37
|
Перелік навчальних програм
для учнів закладів
загальної середньої освіти І ступеня
(1-2 клас)
№ п/п
|
Назва навчальної програми
|
1.
|
Типова освітня програма для 1-2 класів НУШ Савченко О.Я. (затверджена наказом МОН від 12.08.2022 № 743-22)
|
для учнів закладів
загальної середньої освіти І ступеня
(3-4 класи)
№ п/п
|
Назва навчальної програми
|
1.
|
Типова освітня програма для 3-4 класів НУШ Савченко О.Я.
(затверджена наказом МОН від 12.08.2022 № 743-22)
|
для учнів закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (5- 7 класи)
модельні навчальні
програми, яким надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
№ п/п
|
Назва модельної навчальної програми
|
1
|
«Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої
освіти (автори Ашортіа Є.Д., Бакка Т.В., Желіба О.В., Козіна Л.Є., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.) (наказ
Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
2
|
«Пізнаємо природу». 5-6
класи (інтегрований курс)»
для закладів
загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.) (затверджена наказом Міністерства
освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
3
|
Українська
мова 5-6 класи для закладів загальної середньої освіти (автори Заболотний
О.В., Заболотний В.В. та інші.) (затверджена наказом Міністерства освіти і
науки України від 12.07.2021 № 795)
|
4
|
«Українська
література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова
В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) (затверджена наказом Міністерства освіти і
науки України від 12.07.2021 № 795)
|
5
|
«Математика.
5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори
Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір
М.С.) (затверджена
наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
6
|
«Інформатика.
5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н.В., Барна
О.В.) (затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021
№ 795)
|
7
|
«Зарубіжна
література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції
2023 року) (авт. Волощук Є. В.) (затверджена наказом Міністерства освіти і науки
України від 10 жовтня 2023 року № 1226)
|
8
|
«Здоров’я,
безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної
середньої освіти (автори: Шиян О., Волощенко О., Гриньова М., Дяків В., Козак
О., Овчарук О., Седоченко А., Сорока І., Страшко С.) (наказ Міністерства освіти
і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
9
|
«Мистецтво.
5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої (автор Кондратова
Л. Г.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (затверджена наказом
Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
10
|
«Музичне
мистецтво. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори:
Ержейбет Фрінг, Діана Антал, Людвиг Гейдер, Юліанна Kіш, Лілія Корнейчук,
Єлизавета Ференц) (затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від
12.07.2021 №795)
|
11
|
«Технології.
5-6 класи для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю.,
Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.) (наказ Міністерства
освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
|
12
|
«Фізична
культура. 5-6 класи для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан
О.С., Коломоєць Г.А., Боляк А.А., Ребрина А.А. та інші) (затверджена наказом
Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
13
|
Модельна
навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас»
для закладів загальної середньої освіти (автори Гісем О.В., Мартинюк О.О.) (наказ
Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795 (у редакції
наказу Міністерства освіти і науки від 10 серпня 2021 року № 898)
|
14
|
Модельна
навчальна програма «Історія України.
Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори О.
Гісем, О.Мартинюк, Н.Сорочинська, О.Гісем,
Я.Василенко) (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.10.2022 № 921)
|
15
|
Модельна
навчальна програма «Всесвітня історія. 7–9 класи» для закладів загальної
середньої освіти (авт. Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П.
В.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090)
|
16
|
Модельна
навчальна програма «Історія України. 7–9 класи» для закладів загальної
середньої освіти (авт. Пометун О. І., Ремех Т. О., Гупан Н. М., Малієнко Ю.
Б., Сєрова Г. В.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 №
1090)
|
17
|
Модельна
навчальна програма «Друга іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної
середньої освіти (автори Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І.,
Коваленко О. Я., Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О.
М., Кіор Т. М., Мацькович М. Р., Глинюк Л. М., Браун Є. Л.) (затверджена наказом
Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
18
|
Модельна
навчальна програма «Українська мова. 7–9 класи» для закладів загальної
середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В.
П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.) (затверджена наказом Міністерства освіти і
науки України від 24.07.2023 № 883)
|
19
|
Модельна
навчальна програма «Українська література. 7–9 класи» для закладів загальної
середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Пахаренко В. І., Слижук О. А., Тригуб
І. А.) (наказ Міністерства освіти і
науки України від 24.07.2023 № 883)
|
20
|
Модельна
навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної
середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О.
О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П.,
Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.) (наказ
Міністерства освіти і науки України від 10 жовтня 2023 року № 1226)
|
21
|
Модельна
навчальна програма «Алгебра. 7–9 класи» для закладів загальної середньої
освіти (автори Мерзляк А. Г., Номіровський Д. А., Пихтар М. П.,
Рубльов Б. В., Семенов В. В., Якір М. С.) (затверджена наказом Міністерства
освіти і науки України від 12.07.2021 № 795, у редакції наказу Міністерства
освіти і науки України від 09.02.2022 № 143)
|
22
|
Модельна
навчальна програма «Геометрія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої
освіти (автори Мерзляк А. Г., Номіровський Д. А., Пихтар М. П.,
Рубльов Б. В., Семенов В. В., Якір М. С.) (затверджена наказом Міністерства
освіти і науки України від 12.07.2021 № 795, у редакції наказу Міністерства
освіти і науки України від 09.02.2022 № 143)
|
23
|
Модельна
навчальна програма «Інформатика. 7-9 класи» для закладів загальної середньої
освіти (автори Морзе Н. В., Барна
О. В.) (затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від
12.07.2021 № 795, у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від
09.02.2022 № 143)
|
24
|
Модельна
навчальна програма «Біологія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(авт. Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П. ) (наказ Міністерства освіти
і науки України від 06.09.2023 № 1090) (авт. Соболь В. І.) (затверджена наказом Міністерства освіти і
науки України від 24.07.2023 № 883)
|
25
|
Модельна
навчальна програма «Фізика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої
освіти (автори Кремінський Б. Г., Гельфгат І. М., Божинова Ф. Я.,
Ненашев І. Ю., Кірюхіна О. О.) (затверджена наказом Міністерства освіти і
науки України від 16 серпня 2023 № 1001)
|
26
|
Модельна
навчальна програма «Хімія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автор Григорович О. В.) (затверджена наказом Міністерства освіти і науки
України від 27.12.2023 № 1575)
|
27
|
Модельна
навчальна програма «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої
освіти (автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань
А.І., Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г.,
Нікитчук А.В., Яценко В.С.,
Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В.) (наказ Міністерства освіти і науки
України від 12.07.2021 № 795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки
України від 11.04.2022 № 324)
|
28
|
Модельна
навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 7-9 класи (інтегрований
курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Шиян О. І., Дяків В. Г.,
Седоченко А. Б., Страшко С. В.) (затверджена наказом Міністерства освіти і
науки України від 16 серпня 2023 року № 1001)
|
29
|
Модельна
навчальна програма «Мистецтво. 7–9 класи (інтегрований курс)» для закладів
загальної середньої освіти (авт. Кондратова Л. Г.) (затверджена наказом Міністерства
освіти і науки України від 24.07.2023 № 883)
|
30
|
Модельна
навчальна програма «Технології. 7–9 класи» для закладів загальної середньої
освіти (авторки Ходзицька І. Ю., Горобець О. В., Медвідь О. Ю.,
Пасічна Т. С., Приходько Ю. М.) (затверджена наказом Міністерства освіти і
науки України від 16 серпня № 1001)
|
31
|
Модельна
навчальна програма «Фізична культура. 7-9 класи» для закладів загальної
середньої освіти (автори: Баженков Є. В., Коломоєць Г. А., Боляк А. А.,
Дутчак М. В., Дніпров О. С., Бідний
М. В., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Малечко Т. А., Омельяненко І. О.,
Волкова І. В., Педан О. С. та інші) (затверджена наказом Міністерства освіти
і науки України від 24 липня 2023 року № 883)
|
32
|
Модельна
навчальна програма «Іноземна мова 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори: Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я., Коропецька
І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М.)(наказ
Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795)
|
для учнів закладів загальної середньої освіти
ІІ ступеня
(8-9 класи) навчальні програми, затверджені наказом Міністерства
освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми
для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (зі змінами,
внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698);
№ п/п
|
Назва навчальної
програми
|
1.
|
Українська мова
|
2.
|
Українська література
|
3.
|
Біологія
|
4.
|
Всесвітня історія
|
5.
|
Географія
|
6.
|
Зарубіжна література
|
7.
|
Інформатика
|
8.
|
Історія України
|
9.
|
Математика
|
10.
|
Мистецтво
|
11.
|
Основи здоров’я
|
12.
|
Правознавство
|
13.
|
Трудове навчання
|
14.
|
Фізика
|
15.
|
Фізична культура
|
16.
|
Хімія
|
17.
|
Іноземні мови
|
для учнів закладів
загальної середньої освіти ІІІ ступеня
(затверджені наказами МОН від 23.10.2017 №
1407 та від 24.11.2017 № 1539)
№ п/п
|
Назва навчальної програми
|
Рівень вивчення
|
1.
|
Українська
мова
|
Рівень стадарту
|
2.
|
Українська
література
|
Рівень стандарту
|
3.
|
Біологія і
екологія
|
Рівень стандарту
|
4.
|
Всесвітня
історія
|
Рівень стандарту
|
5.
|
Історія
України
|
Рівень стандарту
|
6.
|
Громадянська освіта (інтегрований
курс)
|
Рівень
стандарту
|
7.
|
Географія
|
Рівень стандарту
|
8.
|
Зарубіжна
література
|
Рівень стандарту
|
9.
|
Інформатика
|
Рівень стандарту
|
10.
|
Математика
(алгебра і початки аналізу та геометрія)
|
Рівень стандарту
|
11.
|
Мистецтво
|
Рівень стандарту
|
12.
|
Технології
|
Рівень стандарту
|
13.
|
Фізика і
астрономія (авторський колектив під керівництвом Локтєва В. М.)
|
Рівень
стандарту
|
14.
|
Фізична
культура
|
Рівень стандарту
|
15.
|
Хімія
|
Рівень стандарту
|
16.
|
Іноземні
мови
|
Профільний рівень
|
17.
|
Захист
Вітчизни
|
Рівень стандарту
|
Викладання англійської мови у навчальному закладі здійснюється за
календарно-тематичним плануванням до наступних навчально-методичних комплексів:
· 1-4 класи – FLY HIGH, авт. Жан Пере, Шарлот Ковіл
(схвалено до використання у загальноосвітніх навчальних закладах листом Державної
наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і
науки України № 22.1/12-Г-338 від 12.06.2018 року);
· 5-6 класи– WIDER WORLD, авт. Боб Гейстінгс та
Стюарт МакКінді (схвалено до використання у загальноосвітніх навчальних
закладах листом Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»
Міністерства освіти і науки України № 22.1/12-Г-130 від 08.06.2022 року);
· 7-11класи – FOCUS, авт. Сью Кей, Вон Джонс, Деніел Брейшо (схвалено
до використання у загальноосвітніх навчальних закладах листом Державної
наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України №
22.1/12-Г-1215 від 26.12.2019 року)