Досвід упровадження інклюзивного навчання
в приватній Лінгвістичній гімназії
Деснянського району м. Києва
Інклюзивна форма навчання давно вже стала нормою в усіх цивілізованих країнах світу. Вона виникла у сімдесяті роки минулого століття в Західній Європі, а досягла найбільшого розвитку в дев’яності роки. Для України інклюзивна освіта – це явище нове і, на жаль, необхідне. Оскільки з кожним роком кількість дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте.


Приватна Лінгвістична гімназія Деснянського району м.Києва йде в авангарді тих починань, які розвиваються в нашій країні. Інклюзивне навчання у нашому навчальному закладі впроваджено ще з 2005 року.
Особливістю Лінгвістичної гімназії є невеликі класи, у кожному з яких навчаються діти з вадами фізичного розвитку. У класах передбачена посада педагога-вихователя, який допомагає дітям з особливими потребами в організації роботи на уроках, на перервах та у позаурочний час.
Діти з обмеженими фізичними можливостями не відстають від учнівського колективу, беруть активну участь у житті гімназії, на рівні з іншими опановують навчальну програму. До речі, вони є переможцями районних та міських етапів Всеукраїнських предметних олімпіад, переможцями конкурсів науково-дослідницьких робіт МАН. Так учень гімназії Сіденко Олексій 
(діагноз ДЦП) щороку посідав призові місця на районних та міських етапах Всеукраїнських олімпіадах з української мови, історії, англійської мови, зарубіжної літератури. У 2011 році Олексій виборов І місце у ІІІ (міському) етапі Всеукраїнської олімпіади з англійської мови серед учнів 11-х класів, також став призером міського етапу Всеукраїнської олімпіади з веб-дизайну. Учень 11 класу Коваленко Данило (діагноз ДЦП) щороку посідає призові місця на районних і міських етапах Всеукраїнських олімпіад з веб-дизайну та комп'ютерних технологій, а в 2012 році Данило посів І місце у районному етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика.


Випускниці гімназії Мотуз Марія (діагноз ДЦП) та Кисіль Катерина (діагноз ДЦП) закінчили школу із золотими медалями. Учень 9 класу Чернов Владислав (діагноз ДЦП) вчиться також на відмінно.
Діти з обмеженими можливостями є надзвичайно талановитими. Вони пишуть вірші, музику, займаються декоративно-ужитковим мистецтвом тощо. Так випускниця гімназії Нараєвська Ірина дуже гарно вишиває, а випускник Закурдаєв Костянтин чудово співає. Завдяки своєму таланту Костянтин посів І місце у районному конкурсі-фестивалі «Різдвяний ярмарок. Подорож до Німеччини», І місце у міському конкурсі читців сонетів Вільяма Шекспіра, І місце на фестивалі-конкурсі художньої самодіяльності «Таланти твої, Деснянщино!» та ІІ місце у Всеукраїнському фестивалі дитячих творчих колективів «Діти Сонця» у номінації «естрадний вокал».
Із досвіду роботи Лінгвістичної гімназії можна впевнено сказати, що гімназисти толерантно сприймають дітей з особливими потребами. Навчаючись разом з такими дітьми, вони стають більш милосердними, терпимішими, готовими прийти на допомогу. А діти з вадами фізичного розвитку мають можливість інтегруватися та адаптуватися до повноцінного життя в соціумі.
Доповідь директора гімназії Дашковської Валентини Петрівни на I-му Міжнародному освітянському форумі 14 грудня 2010 р.
(детальніше)