Інклюзивне навчання в гімназії

  

Досвід упровадження інклюзивного навчання

в приватній Лінгвістичній гімназії

Деснянського району м. Києва

 

       Інклюзивна форма навчання давно вже стала нормою в усіх цивілізованих країнах світу. Вона виникла у сімдесяті роки минулого століття в Західній   Європі, а досягла найбільшого розвитку в дев’яності роки. Для України інклюзивна освіта    це явище нове і, на жаль, необхідне. Оскільки з кожним роком кількість дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте. 

 Приватна Лінгвістична гімназія Деснянського району м.Києва йде в авангарді тих починань, які розвиваються в нашій країні. Інклюзивне навчання у нашому навчальному закладі впроваджено ще з 2005 року.     

 Особливістю Лінгвістичної гімназії є невеликі класи, у кожному з яких навчаються діти з вадами фізичного розвитку.  У класах передбачена посада педагога-вихователя, який допомагає дітям з особливими потребами в організації роботи на  уроках, на перервах та у позаурочний час.

 Діти з обмеженими фізичними можливостями не відстають від учнівського колективу, беруть активну участь у житті гімназії, на рівні з іншими опановують навчальну програму. До речі, вони є переможцями районних та міських етапів Всеукраїнських предметних олімпіад, переможцями конкурсів науково-дослідницьких робіт МАН.  Так учень гімназії Сіденко Олексій (діагноз ДЦП) щороку посідав призові місця на районних та міських етапах Всеукраїнських олімпіадах з української мови, історії, англійської мови, зарубіжної літератури. У 2011 році Олексій  виборов  І місце у ІІІ (міському) етапі Всеукраїнської олімпіади з англійської мови серед учнів 11-х класів, також став призером  міського  етапу Всеукраїнської олімпіади з веб-дизайну. Учень 11 класу Коваленко Данило (діагноз ДЦП) щороку посідає призові місця на районних і міських етапах Всеукраїнських олімпіад з веб-дизайну та комп'ютерних технологій, а в 2012 році Данило посів І місце у районному етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика.

Випускниці гімназії Мотуз Марія (діагноз ДЦП) та Кисіль Катерина (діагноз ДЦП) закінчили школу із золотими медалями.  Учень 9 класу  Чернов Владислав (діагноз ДЦП) вчиться також на відмінно.

   Діти з обмеженими можливостями є надзвичайно талановитими. Вони пишуть вірші, музику, займаються декоративно-ужитковим мистецтвом тощо. Так випускниця гімназії  Нараєвська Ірина дуже гарно вишиває, а випускник Закурдаєв Костянтин чудово співає. Завдяки своєму таланту Костянтин посів І місце у районному конкурсі-фестивалі «Різдвяний ярмарок. Подорож до Німеччини», І місце  у міському конкурсі читців сонетів Вільяма ШекспіраІ місце на фестивалі-конкурсі художньої самодіяльності «Таланти твої, Деснянщино!» та ІІ місце у Всеукраїнському фестивалі дитячих творчих колективів «Діти Сонця» у номінації «естрадний вокал».

  Із досвіду роботи  Лінгвістичної гімназії можна впевнено сказати, що гімназисти толерантно сприймають дітей з особливими потребами. Навчаючись разом з такими дітьми, вони стають більш милосердними, терпимішими, готовими прийти на допомогу. А діти з вадами фізичного розвитку мають можливість інтегруватися та адаптуватися до повноцінного життя в соціумі.

 

Доповідь директора гімназії Дашковської Валентини Петрівни на I-му Міжнародному освітянському форумі 14 грудня 2010 р.

                                                                                                                  (детальніше)

G Analytics Частная лингвистическая гимназия - официальный сайт (Киев)
сайт виготовлено компанією цена создание сайта