Практичні заняття - шлях до учнівських дослідницьких успіхів
|
15 листопада 2013 р.
Практичні заняття - шлях до учнівських
дослідницьких успіхів
Юлія Малієнко,
старший науковий співробітник
лабораторії суспільствознавчої освіти
Інституту педагогіки НАПН України,
кандидат пед.наук, співавтор підручника
«Історія України. Вступ до історії. 5 клас»
У 2013 – 2014 навчальному році викладання історії в 5-му класі розпочалося за новою програмою, яка побудована у відповідності до нового Державного стандарту освіти України (2011). З метою набуття школярами історичної та інших компетентностей окремою структурною складовою програми вперше стають спеціальні уроки -практичні заняття.
Практичні заняття в курсі «Історія України. Вступ до історії. 5 клас» мають подвійну мету: по-перше, вони є способом вивчення нового матеріалу на основі опрацювання адаптованих історичних джерел; по-друге – важливим засобом формування предметних умінь і навичок учнів.
Автори програми і підручника «Історія України. Вступ до історії. 5 клас» намагаються долучитися до навчального процесу, аби зрозуміти, наскільки доречним стало введення цих практичних занять.
Запрошення адміністрації Лінгвістичної гімназії відвідати практичне заняття «Які назви навколо вас зберігають пам’ять про минуле» у 5 класі я сприйняла із вдячністю. Засновник і директор гімназії Валентина Петрівна Дашковська створила такий навчальний заклад, який увійшов у число 50-ти кращих шкіл України. У гімназії працюють висококваліфіковані та творчі вчителі. Тому на урок я йшла з зацікавленістю і з певним хвилюванням.
Практичне заняття проводила учитель-методист, відмінник освіти України Кандиба Людмила Іванівна. Важливою особливістю її уроку стала пошукова робота п’ятикласників, що передбачала самостійний підбір та опрацювання гімназистами відповідної інформації. Завдання, яке вирішував учитель, - формування у п’ятикласників уміння працювати з текстами та іншими джерелами знань, зокрема з картами та ілюстраціями, реалізовувалося протягом усього уроку. Спрямовуючи пізнавальну активність учнів, допомагаючи їм зорієнтуватися в історичній інформації,пані Людмила розвиває уявлення дітей, готує їх до засвоєння систематичних знань з історії.
Формат практичних занять дає можливість учителю розкрити внутрішній потенціал п’ятикласників, формувати в них предметні уміння, підвищувати рівень їх пізнавальної діяльності, здатності самостійно опановувати історичний матеріал.
|
|