Українські інтелектуали на Міжнародній олімпіаді

«Українські інтелектуали
   на Міжнародній олімпіаді»
(з досвіду роботи)
Журнал «Обдарована дитина» № 5, 2008 р.

Дашковська В.П., директор
приватної Лінгвістичної гімназії м. Києва

 


           Успішність навчання в школі залежить від рівня розвитку інтелекту кожного учня, оскільки в кожного з них розумові здібності різні, а їх рівень можна оцінити за допомогою тестування, на інтелектуальній олімпіаді тощо.
            На традиційних олімпіадах оцінюються тільки знання з предмету і, в певній мірі, прояв інтелекту та кмітливості. Деякі олімпіади мають інтелектуальну спрямованість, але вони стосуються лише окремих її аспектів.
           Тому значний інтерес викликала у нас Міжнародна олімпіада «Інтелект», яка започаткована Ломоносовською школою м. Москви в 1997 році доктором педагогічних наук, професором Маратом Олександровичем Зігановим.
            Ця олімпіада приваблює тим, що в ній учні повинні проявити не тільки знання з різних предметів, а й показати свою кмітливість, вміння логічно мислити, виявити свій інтелект.
          Міжнародна олімпіада «Інтелект» відрізняється від інших олімпіад такими принциповими параметрами:
           1. На олімпіаді «Інтелект» школярі виконують завдання, за якими можна оцінити рівень розвитку основних складових інтелекту людини. Ними є пам’ять, увага, мислення, уява, а також навички читання, слухання, мовлення й письма.
           2. На олімпіаді «Інтелект» оцінюються предметно-інтелектуальні якості учня. Усі олімпіадні завдання складені на матеріалах шкільних предметів для кожної вікової групи.
            3. Усі завдання олімпіади дуже різноманітні і складені таким чином, що для їх виконання потрібно добре поміркувати, а не тільки продемонструвати знання з конкретного шкільного предмету.
            Олімпіада проходить у два тури, кожен із них триває 40 хвилин і передбачає виконання 3-х завдань. Ці завдання складені за новою  освітньою технологією «Інтелект», автором якої є професор М.О.Зіганов.
             Перший тур передбачав виконання завдань, розрахованих на логічне мислення та добру пам’ять.
             Зокрема, для учнів 9-го класу було запропоновано в першому завданні за 1 хвилину прочитати і запам’ятати текст з 1800 знаків, а через 3 години його відтворити і переказати якомога ближче до змісту.
             Друге завдання передбачало виявлення знань із російської мови та визначення рівня розвитку пам’яті й уваги учня. А саме: було запропоновано прослухати великий тест та точно відтворити одне речення, яке прозвучало у ньому, вибравши його серед кількох варіантів, а також зробити синтаксичний розбір речення. 
             Третє завдання стосувалося знань із хімії та рівня розвитку мислення учня. Потрібно було визначити, в яких промислових галузях використовуються такі хімічні речовини, як йод і сіль.
              У другому турі передбачалися завдання з будь-якої галузі науки: математики, фізики, біології, географії тощо, для виконання яких потрібно було проявити ерудицію, кмітливість, логічне мислення та відповідний рівень знань.
             Перше завдання передбачало виявлення логічного мислення на конкретних математичних задачах.
             Друге завдання було на увагу та пам’ять. Було показано відеофільм про Гімалайські гори: їх систему, найвищу точку, проблеми гір тощо. А потім потрібно було виконати завдання, які стосувалися показаного матеріалу.
             Третє завдання стосувалося фізики. Якщо змішати кольори: зелений, червоний та фіолетовий, який колір вийде?
              За кожне завдання виставлялися відповідні бали (за п’ятибальною системою).
              Учасники, які посіли перше, друге і третє місця у своїй віковій категорії, здобули золоті, срібні та бронзові медалі, дипломи, цінні подарунки.
              Починаючи з 2006 року, учні нашої гімназії не тільки беруть участь в олімпіаді «Інтелект», а й отримують нагороди.
              На Х Міжнародній олімпіаді, яка проходила 2006 р. в Москві, честь України та Лінгвістичної гімназії захищав Линьов Всеволод, учень дев’ятого класу, який переміг у номінації «Залізна логіка».
              На ХІ Міжнародній олімпіаді «Інтелект», яка проходила 2007 р. в                 м. Рига (Латвія), серед представників 13 країн світу (620 учасників) І місце у номінації «Російська мова» посів учень сьомого класу Лінгвістичної гімназії Азаров Руслан (Україна).
              У 2008 році в ХІІ Міжнародній олімпіаді «Інтелект» взяли участь понад 600 учнів із 18 держав світу. Україну представляли дві команди: команда Лінгвістичної гімназії (м. Київ) – 15 учнів та команда з Донецька – 4 учні. Наші гімназисти стали переможцями в п’яти номінаціях: у номінації «Стійка увага» перемогли учні 9-го класу Савенко Артем, Трегуб Олена, Чумак Юлія та учень 8-го класу Ковальський Владислав; у номінації «Чистота і виразність мовлення» переможцями стали учні 7-го класу Панченко Євгенія, Чернявський Дмитро, Абишов Емін, Слободян Дарія та учениця 5-го класу Паньканинець Анна; у номінації «Динамічна уява» перемогу здобули учні  7-го класу Шутий Андрій, Заїкін Валентин та учениця 5-го класу  Шуть Марія; у номінації «Точна довготривала пам’ять» - учень 8-го класу Азаров Руслан; у  номінації «За чіпку пам’ять, гострий розум» перемогу здобули учениця 7-го класу Семахіна Маргарита та учениця 5-го класу Желєзко Діана.
              Учні нашої гімназії беруть активну участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах.
              За показниками районних олімпіад 2007 – 2008 навчального року гімназія посіла І місце серед шкіл Деснянського району м. Києва: зі 121-го учня гімназії в районних олімпіадах посіли призові місця (І – ІІІ місце) – 19 гімназистів. Зокрема, учень 11 класу Гринюк Ігор посів І місце в районній олімпіаді з німецької мови (вчитель Овчиннікова К.В.); учні 8 класу Азаров Руслан та Мелконян Марина посіли ІІ місце в районній олімпіаді з англійської мови (вчитель Кочергіна Л.М.); учениця 10 класу  Мельник Тамара посіла ІІІ місце в районній олімпіаді з російської мови (вчитель Чумак Т.С.); учень  8 класу Азаров Руслан та учень 7 класу Мельник Володимир посіли ІІІ місце в районній олімпіаді з математики (вчитель Старенька М.С.); учениці 9 класу Чумак Юлія та Трегуб Олена посіли ІІІ місце в районній олімпіаді з правознавства (вчитель Гайдукевич Л.А.); учениця 9 класу Чумак Юлія посіла ІІІ місце в районній олімпіаді з зарубіжної літератури (вчитель Чумак Т.С.); учениця 10 класу Онишко Марина посіла ІІ місце в районній олімпіаді з веб-дизайну (вчитель Шульга С.В.); учениця 10 класу Мельник Тамара та учениця 11 класу Горячева Анастасія посіли ІІ місце в районній олімпіаді з комп’ютерної анімації (вчитель Шульга С.В.); учень 11 класу Жилінський Кирило та учениця 8 класу Гужовська Тамара посіли ІІ місце в районній олімпіаді з комп’ютерної графіки (вчитель Шульга С.В.).
               У минулому навчальному році учень 7-го класу Азаров Руслан посів   І місце в районній олімпіаді з математики, учень 9 класу Кокотюха Дмитро посів І місце в районній олімпіаді з правознавства, учениця 10 класу Горячева Анастасія посіла І місце в районній олімпіаді з російської мови, учениця 7 класу Гужовська Тамара посіла І місце в районній олімпіаді з комп’ютерної графіки. Ці ж учні здобули призові місця на міських олімпіадах. 
              Після блискучої перемоги на міській олімпіаді з німецької мови (І місце) учень нашої гімназії Гринюк Ігор (11 кл.) посів друге місце на Всеукраїнській учнівській олімпіаді з цього ж предмету. 
             За сім років роботи закладу гімназисти стали переможцями не тільки районних, міських та всеукраїнських олімпіад, а й призерами міського конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика, переможцями міського конкурсу «Квітни, мово, зірнице слова», переможцями Всеукраїнського конкурсу творчих робіт «Вірю в майбутнє твоє, Україно», призерами Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН із комп’ютерних технологій та історії; переможцями міських та всеукраїнських змагань зі спортивно-бальних танців; призерами районних спартакіад із плавання, настільного тенісу, переможцями міських змагань із волейболу, плавання, східних єдиноборств; призерами міжнародних змагань із волейболу та східних єдиноборств.
            Ми досягли таких результатів завдяки наполегливій творчій роботі педагогічного колективу гімназії, оскільки наші вчителі – це колектив однодумців, досвідчених педагогів, творчих особистостей, учителів за покликанням. 
             Учителі нашої гімназії використовують широкий спектр традиційних та інноваційних методичних прийомів, які спрямовані на розвиток світогляду гімназистів, їх прагнення до вільного мислення, самостійності у роботі.
             У гімназії впроваджені прогресивні навчально-виховні технології, активні форми і методи роботи з учнями, що сприяють їх розвиткові, самопізнанню, самореалізації.
             З метою цілісного підходу до виховання учнів у гімназії реалізуються цільові програми: «Я – гімназист», «Я – киянин», «Я – громадянин України», «Я – людина», «Я і культура», що дають можливість розвивати творчу особистість учня. 
             У гімназії діє система особистісно орієнтованого навчання, яка передбачає диференційований підхід до пізнавання особистості учня, вивчення його творчих здібностей та інтересів, надання йому можливостей набувати та удосконалювати знання, розширювати коло інтересів для їх всебічного розвитку.
             Ми забезпечуємо індивідуальний підхід до кожного учня. Педагоги мають можливість працювати з невеликими групами дітей, що є основою якісного навчання.
             Про високий рівень підготовки учнів нашої гімназії свідчить той факт, що всі 73 випускники нашого закладу (ми маємо 5 випусків) вступили до провідних вищих навчальних закладів м. Києва.
             Продуктивним, на наш погляд, є впровадження в гімназії системи стимулювання творчої ініціативи учнів. Переможці предметних олімпіад, конкурсів МАН, а також активні учасники предметних декад, різноманітних гімназійних заходів отримують стипендії та заохочувальні премії. Це є стимулом того, що дитина навчається самостійно оцінювати свою діяльність.
             Існуюча в гімназії система заохочень дає педагогам можливість відзначати кожен крок, кожну дію у зростанні творчих можливостей дитини. Саме так: похвала, заохочення, стимул – це підтримка та розвиток творчого начала кожної дитини.
             Тож бажаємо успіхів  педагогічному та учнівському колективам нашої гімназії!

G Analytics Частная лингвистическая гимназия - официальный сайт (Киев)
сайт виготовлено компанією цена создание сайта