П Р О П О З И Ц І Ї щодо вирішення проблем приватних шкіл в Україні

П Р О П О З И Ц І Ї

щодо вирішення проблем приватних шкіл в Україні

Валентина Дашковська
засновник та директор гімназії,
Голова галузевої ради у сфері
освіти при Деснянській районній
у м. Києві державній адміністрації

В Європейських країнах приватні школи завжди мали фінансову підтримку з боку держави. На жаль, в нашій державі такої підтримки немає.

Приватні школи в Україні знаходяться на рівних умовах з приватними підприємствами, розраховуються за  комунальні послуги за комерційними розцінками, оплачують земельний податок, не мають пільг в оплаті оренди приміщення. Приватні школи в Україні реєструються як прибуткові організації, сплачують податок на прибуток та всі інші податки. Тому кількість приватних шкіл в Україні скоротилася від 350 до 100. Тенденція до закриття зростатиме, якщо держава не надасть відповідну підтримку приватним школам.
Сподіваємось, що нове керівництво, яке прийшло до влади в Україні та в м. Києві, почує нас.

ПРОПОЗИЦІЇ:

  1. Орендна плата приміщення має бути за пільговими ставками або взагалі безоплатною.
  2. Оплата комунальних послуг має бути за розцінками бюджетних установ, а не за комерційними розцінками.
  3. Приватні школи не повинні сплачувати земельний податок
    (- Закон України «Про сплату за землю» Розділ 5 ст. 12 п. 4: «від земельного податку звільняються ... вітчизняні заклади ... освіти ..., споруди яких використовуються ними за цільовим призначенням».
    - Лист Головного юридичного управління апарату Верховної Ради № 07-4/407 від 14.08.2000 р. визнати неправомірним стягнення земельного податку або його відшкодування за територію, яку займають приватні школи).
  4. Всі види допомоги, соціального захисту і стимулювання, що надаються дітям-киянам, повинні поширюватися на учнів приватних шкіл (харчування, вакцинації, підручники, відпочинок, премії, стипендії тощо).

          Всі учні-кияни повинні мати рівні права:        

  • Діти-інваліди. У нашій гімназії на сьогодні навчаються 98 учнів, із них -  шість дітей-інвалідів. В державних школах м. Києва дітей-інвалідів забезпечують безкоштовним харчуванням (обідами), в приватних школах для дітей-інвалідів таких пільг немає. Нібито діти-інваліди, переступивши поріг приватної школи, перестали бути інвалідами.  Діти з особливими освітніми потребами прийшли навчатися в наш заклад не тому, що їх батьки достатньо матеріально забезпечені, а тому, що їм тут дають можливість навчатися в колективі, спілкуватися з однолітками,  відчувати себе повноцінними; адже державна школа може запропонувати дітям-інвалідам тільки надомне навчання. Діти з особливими освітніми потребами, які навчаються в нашому закладі, мають пільги в оплаті за навчання.
  • Діти-чорнобильці. «Діти-чорнобильці» в державних школах мають безкоштовні обіди, таких пільг «діти-чорнобильці», що навчаються в приватних школах, не мають. Але чому? Чим ці діти гірші?
  • Безкоштовні сніданки (соки, молоко, пряники). Учні м. Києва отримують в державних школах безкоштовні сніданки (соки, молоко, пряники). В 2002 – 2004 р.р. діти приватних шкіл також отримували сніданки. Потім, з невідомих причин, учням приватних шкіл припинили давати безкоштовні сніданки, хоча в приватних школах в порівнянні з державними закладами навчається дуже малий відсоток дітей. (Так, по даним РУО Деснянського району м. Києва станом на серпень 2006 р. в державних закладах Деснянського району навчалося – 29 561 учнів, а в приватних – 438 учнів, а станом на липень 2010 р. в приватних закладах Деснянського району навчається ще менше учнів, приблизно – 320-350 учнів). Невже бюджет м. Києва настільки постраждав би, якщо діти приватних шкіл і далі  отримували б соки, молоко, пряники безкоштовно?!
  • Учні-першокласники. Учням-першокласникам державних шкіл м. Києва до свята «Першого дзвоника» дають подарунки від мерії, а учням-першокласникам приватних шкіл таких подарунків не дають, хоча пан В.С.Журавський, який виконував обов’язки начальника Головного управління освіти і науки м. Києва, на нараді керівників закладів м. Києва 02.09.2009 р. прозвітувався, що всі учні-першокласники м. Києва отримали подарунки до Першого вересня. Закладалися кошти на придбання подарунків для всіх дітей-шестирічок м. Києва. Батьки вирішили віддати свою дитину на навчання до приватної школи. То де поділися подарунки для дітей, які прийшли навчатися до приватних шкіл?
  • Виготовлення атестатів та свідоцтв про базову середню освіту. Діти, які навчаються в державних школах, не сплачують коштів за виготовлення свідоцтв про базову середню освіту та за виготовлення атестатів про повну середню освіту, а  діти приватних шкіл такі кошти мають сплачувати, або ж ці кошти проплачує приватна школа, бюджет якої формується з тих же батьківських коштів.
  • Підручники. Держава визначає об’єм і якість освітніх послуг (Держстандарт),  по суті формує державне замовлення на освіту, а значить, вона ж це замовлення має оплачувати. Навчальний план будь-якого освітнього закладу складається з державного компоненту (інваріативної складової) і недержавного компоненту (варіативної складової). Підручники з предметів державного компоненту мають забезпечуватися державою, а підручники варіативної складової купуються за рахунок школи або за рахунок батьків.
    Всі освітні послуги, що надаються понад Держстандарту, мають оплачуватися безпосередньо споживачами цих послуг.

Потрібно, щоб формувалася система співфінансування загальноосвітніх навчальних закладів всіх форм власності.

З досвіду Європи:

Так Законом Російської Федерації «Про освіту» передбачено відшкодування витрат громадян на освіту в платних приватних загальноосвітніх навчальних закладах, які успішно пройшли державну акредитацію і реалізують освітні програми загальної середньої освіти відповідно до державних стандартів.

За даними МЗС Польщі в структурі доходів приватної школи субвенції з держбюджету складають 27%. У ст. 90 п. 2А Закону про систему освіти йдеться: «Дотації для приватних шкіл..., які реалізують шкільний обов’язок або обов’язок навчання, призначаються кожному учню у розмірі не нижчому, ніж сума, передбачена на одного учня у даному типі школи у частині загальної освітньої субвенції, що надається органами місцевого самоврядування...»

Діти приватних та державних шкіл повинні мати рівні права.

Якщо учень перейшов із однієї школи до іншої, то й кошти мають переходити за учнем! Мінімальний державний соціальний пакет має бути на кожну дитину незалежно від того, в якій школі вона навчається!

  1. Курсова перепідготовка вчителів. Педагогічний колектив гімназії постійно вдосконалює   свій фаховий та методичний рівень.  Вчителі державних шкіл  курсову перепідготовку проходять безкоштовно, а вчителі приватних шкіл за курсову перепідготовку  сплачують власні кошти або ж ці кошти спплачує приватна школа, бюджет якої формується з батьківських надходжень. Чому так? Адже приватна школа створила нові робочі місця, оплачує роботу вчителів, сплачує соцвнески з  заробітної плати в бюджет держави.

Ми дуже розраховуємо на розуміння та підтримку з боку нового керівництва
держави та м. Києва.

                                                                   

<< Назад

G Analytics Частная лингвистическая гимназия - официальный сайт (Киев)
сайт виготовлено компанією цена создание сайта