02
березня 2020 р.
Урок-практикум «Культура
мовлення» в 9 класі
2 березня 2020 року вчитель української мови
та літератури Пучок Юлія Вікторівна організувала та провела урок культури мовлення для учнів
дев’ятого класу. Ще в часи античності
мислителі цінували мистецтво
красномовства. Красиво
говорити - значить правильно наголошувати
слова, інтонувати речення, вміти яскраво й образно висловити свою думку.
Насамперед дев’ятикласники розглянули епіграф уроку - безсмертні слова
Максима Рильського: «Як парость виноградної лози, плекайте мову. Пильно й
ненастанно політь бур`ян…» Учні з’ясували, який «бур’ян» треба викорінювати з
мови: суржик, русизми, слова-покручі, лайку та жаргон. Учитель запропонувала
дітям відчути себе справжніми редакторами й дослідити та виправити найуживаніші
лексичні й граматичні помилки. Учні
мали змогу застосувати теоретичні відомості практично: відредагувати типові
мовні покручі. Саме на цьому етапі уроку особливо ефективною стала технологія
роботи в парах. Учні отримали дидактичні картки із завданнями та інструкцію
щодо їх виконання. Все це забезпечило ефективну взаємодію між учнями: діти
захоплено обговорювали й аналізували завдання, радилися, дискутували,
обмінювалися ідеями, аргументами та пропозиціями. Також діти переглянули змістовні
відеоролики, в яких майстри ораторського мистецтва розкрили секрети
красномовства. Крім того, діти самостійно розробили й записали правила мовленнєвого
етикету.
Насамкінець учитель закликала гімназистів дбати про культуру мови, адже яскраве,
насичене, образне мовлення є необхідною складовою сучасної успішної
компетентної особистості.