27 листопада 2016 р.
Лінгвістична олімпіада
у Лінгвістичній гімназії
27 листопада 2016 року у приватній Лінгвістичній гімназії відбулася лінгвістична олімпіада. У районному етапі Міжнародної олімпіади з лінгвістики взяли участь 73 учасники з 7 шкіл Деснянського району.
Що таке лінгвістична олімпіада? На змаганнях з лінгвістики учасникам пропонують розв’язати кілька спеціально підготовлених задач. Лінгвістична задача дуже подібна до математичної: усю інформацію, необхідну для вирішення, учасник дістає з умови; від нього ж потрібна здатність шляхом логічних міркувань вивести з умови задачі правильну відповідь. Замість математичних аксіом учасник лінгвістичної олімпіади спирається на мовну інтуїцію та загальні принципи логіки, використовуючи та розвиваючи свою здатність мислити конструктивно і по-науковому.
Спеціальних знань для участі й успішного виступу на олімпіаді мати не потрібно. Приклади задач, які пропонують на лінгвістичних олімпіадах, опубліковано в інтернеті. Мета проведення — відкрити для українських школярів таку галузь науки, як лінгвістика, показати її цікаві й несподівані аспекти, стимулювати всебічний інтелектуальний розвиток учасників.
Олімпіади з лінгвістики проводять у різних країнах світу ще з 1965 року, на міжнародному рівні — з 2003 року В Україні перші олімпіади з лінгвістики було проведено в 2014 році у Києві та Харкові. У 2015 році за результатами другої відкритої Київської олімпіади було відібрано команду, яка представляла Україну на міжнародній олімпіаді з лінгвістики в Болгарії, де українські школярі вибороли три медалі: золото, срібло і бронзу.
Олімпіада складається з єдиного туру, що передбачає індивідуальну роботу учасників. Змагання проходить у двох вікових категоріях:
• Молодший група — учні 6, 7 та 8-х класів.
• Старший група — учні 9, 10 та 11-х класів.
В обох вікових групах учасникам треба розв’язати 4 задачі протягом 4 годин, але комплект завдань для старших і молодших учнів є різним.
Учасники працювали із мовами волоф, тенгвар, японською, тлінгітською та українською.
«Знати багато мов – значить мати багато ключів до одного замка», – говорив французький філософ і письменник-просвітник Вольтер. Завдяки аналітичним умінням та лінгвістичній інтуїції учням вдалося вирішити більшість задач та ще й отримати задоволення від успіху та відкриття нового.
Учасники олімпіади з лінгвістики відзначили високий рівень організації змагань, адже директор Лінгвістичної гімназії Валентина Петрівна Дашковська подбала не лише про максимально комфортні умови роботи, а й пригостила всіх ароматним чаєм зі смачними цукерками і печивом.