Проектна технологія як засіб активізації
пізнавальної діяльності молодших школярів
(відкритий урок у 2-му класі)

11 лютого 2015 р.

 

Проектна технологія як засіб активізації

пізнавальної діяльності молодших школярів

(відкритий урок у 2-му класі)

 

      Допоки система освіти перебуває у стані  європейського реформування, а воно, на жаль, має деякі негативні тенденції щодо його реалізаторів, то швидких змін чекати не варто,  та, слава Богу, є в країні люди, на яких тримається професійна школа сьогодні. Лише такі учителі працюють у приватній Лінгвістичній гімназії.  Добре вивчивши  досвід попередніх поколінь педагогів, учителі-практики вдало адаптують його до сучасних вимог європейського освітнього простору. І результат отримують пречудовий.

    Саме таким, новим баченням навчального процесу поділилася з колегами учитель початкових класів Ніколаєва Оксана Миколаївна. Вона вдало продемонструвала, як  працює проектна технологія у   молодшій школі.   І це було неперевершено: діти зі всією безпосередністю, щирістю представляли свої досягнення, вони почувалися важливими і неповторними. Саме це забезпечує метод проектів як спосіб організації діяльності учнів, що ґрунтується на їхніх інтересах, орієнтується на різнобічну і творчу реалізацію потенціалу дитини, і забезпечує  безпосередню активність учнів на всіх етапах його реалізації.

     Отож робота над груповим творчим проектом розпочалася заздалегідь.

     Спочатку Оксана Миколаївна правильно мотивувала гімназистів до такої діяльності: при визначенні завдань, вона зуміла зацікавити учнів, створила правильний психологічний клімат: налаштування учнів на позитивну емоцію під час  виконання і при спогляданні майбутнього результату, створення «поля» для розкриття обдарованості кожного. Учитель зуміла вдало у доступній формі описати дітям уявний інтерактивний плакат, задля якого й буде проведена дана робота.

Наступний етап – це поділ на групи.  І це надважливе завдання, тому стали у нагоді знання з психології.  Адже від правильності  формування команди (однаковий темп роботи, рівень успішності, взаємини учасників) залежатиме її результативність.

     Отже, учасниками  «Літературознавчої студії»   стали   О. Будзинська,    Д. Барбір,       Л. Маслова,  М. Надич,  Л. Седлецька.  Вони мали завдання підібрати та прочитати вірші про білочку українських поетів та скласти книжку-крихітку з цими творами.

     У «Мовознавчій студії» працювали учні, котрі мають схильність до дослідницької роботи.  А.Кочевих, А.Такул, Н.Степаненко досліджували походження слова «білка» та ознайомили учнів з її  автентичною назвою  - «вивірка».

   Цікавий матеріал про білочок підготували учасники «Інформаційної студії». К. Кулик, Д. Авраменко,  Д. Андронов, В. Артюхов, А. Руденко, В.Гайдукевич, С.Цапко знайшли цікаві та пізнавальні наукові факти, а Оксана Миколаївна підготувала мультимедійну презентацію. Словом, вийшов повноцінний інформаційний ролик.

      А учасники  «Художньої студії»  у  складі  К. Дідович, Н. Овчаренко,  К. Лялька,  І. Тимошок,  К. Бурцева, У.Кошова зробили чудову барвисту експозицію справжніх живописних творів.

     Чудові, креативні міні-проекти кожної групи яскраво довели, що учасники були зацікавлені своєю роботою та відповідально поставилися до неї.

Та ці результати попередньої проектної діяльності були представлені у другій частині уроку. 

     Розпочався ж урок з веселої артикуляційної розминки та гри «Гостре око», яку діти знайшли в індивідуальних  робочих картках. З частинок мовного лото другокласники швидко склали тему уроку - «Віконце у природу».

     На цьому уроці гімназисти знайомилися з біографією Ліни Костенко та її творчістю, зокрема з поезією «Білочка восени». Створити певний психологічний настрій, котрий би відповідав темі уроку, Оксані Миколаївні вдалося завдяки власному виразному читанню  поезії та введенню образу білочки, котра передала гімназистам дивні гостинці: на горішках, шишках та грибочках були записані слова, до яких потрібно було дібрати рими. Учні  активно взялися до виконання цього завдання і через кілька хвилин у клас був заримований вщент.  Цей вид роботи гімназисти виконували у парах.

    Та найбільше захоплення в учнів викликало творче конструювання, яке вони зазвичай роблять у групах. Обравши капітана, який буде представляти результати спільної роботи, учні взялися до римування  віршів про білочку інших відомих українських поетів.  Отримавши результати своєї творчої діяльності, групи одна за одною представляла їх, намагаючись прочитати поезію якнайкраще.

       

    А наступним етапом уроку було представлення творчих міні-проектів та складання інтерактивного плаката «Білочка руденька».      

     Наприкінці  уроку  на  гімназистів  чекав  ще  й  майстер-клас  з   виготовлення   аплікації   «Білочка»  у  техніці орігамі.

      

    Ось такий творчий, насичений, захоплюючий, навчаючий урок читання, на якому ніхто не був спостерігачем, а, навпаки, усі творили певну реальну об’єктивну дійсність з відповідною атмосферою та емоцією. А про компетенції й говорити не потрібно. Адже такі уроки формують безліч необхідних у житті умінь та навичок, які з часом складуть певний учнівський досвід.

    Слід зазначити, що проектна робота дуже перспективна, оскільки в ній кожен з учасників не втрачає свого статусу активної діючої особистості, намагається зайняти в групі позицію, що відповідає його можливостям: знанням, умінням, здібностям, мисленню тощо. Зокрема, проекти сприяють виробленню самостійності,  активності,  творчості,  впевненості,  почуття  власного  успіху.   За допомогою цієї технології забезпечується реалізація міжпредметних зв’язків, а знання учні здобувають  через взаємодію з педагогом та між собою.

    

G Analytics Частная лингвистическая гимназия - официальный сайт (Киев)
сайт виготовлено компанією цена создание сайта